Wednesday, June 6, 2012

KUEEN OF KUSAMNESS

 

Eh, bukan Hari rabu Hari tanpa Kata-Kata kaitu?. Hehe. It’s OK lah. hari2 lain saya asyik entryless (kira wordless juga tu kan?hahaha) so biarlah hari ini saya bersuara. aiseh~

Tadi cikidaut entry baru Aima, dia review blog kawan baik dia Misya aka BungaSepet, and saya pegilah terjah entry dia pasal mekap-mekapan. Dia review pasal Safi Rania Gold. Rasanya memang berkesan produk tu sebab MIL and recently, saya ada belikan untuk ibu, memang nampak perbezaan pada kulit. Memandangkan saya ni pun sudah menginjak usia three-O, saya sepatutnya lebih serius pasal penjagaan wajah bah kan.

Bukan jak untuk kepuasan diri and self esteem bila berdepan dengan orang, tapi untuk suami tershayang juga bah  kan. Ingat lagi saya ustaz di Uni pernah pesan, jangan masa bercinta bukan main lagi fesyen uptodate,mekap lengkap tapi bila sudah kahwin, depan suami baju basahan serupa kain lap kaki, muka pun macam.. (ustaz takhabiskan ayat dia.. fikir sendiri lah tu kan hahaha).

Masalahnya… saya ni bukan rajin dan berdisiplin soal penjagaan kulit. memang dari duluuuuuu (emphasized di situ menggunakan banyak huruf ‘U’ haha) suka hati ja tenyeh pencuci muka apa sampai ke tahap sabun mandi ketul atau shower foam/ shower milk pun saya bantai ja. hahahaha. pengakuan berani mati di situ! hahaha..

kusamness semasa meng-entry

That is my kusam-ness while making this entry.. hehe

alisha n i

Ini pulak tadi pagi before going to work.. hehe..Alisha yang belum mandi fresh ja.mamanya? ehek~

Tapi betuuuulll… mosturizer? pernah saya setia untuk seketika dengan beberapa (dari yang agak mahal sampailah yang harga bajet..huhu) , tapi bila sekali – dua terskip, lama-lama hari-hari skip. hahaha. foundation paling best saya pernah pakai pun ZA and maybelline lah. tapi sama juga cerita, asal terskip, last-last either my sister or my ibu yang waris barang tu semua.

Compact Powder / Loose Powder / Two Way Cake saya suka Maybelline and Loreal.. tapi baru-baru ini ada try SimplySiti punya.. cambest.. TAPI..

TAPI.. jaraaaaaang juga dipakai.. sampai husband pernah bilang “bagus sayang beli yang RM5 di Daiso tu” hahaha. aish, saya beli bah.. pakai juga dalam sebulan dua tapi kurang kualiti jadi cepat luntur lah.. ok juga lah sebab tiada kesan sampingan. takut juga muka kembang macam labu.HaHaHa…

Bila saya nampak entry Misya pasal Safi Rania Gold, terus saya terfikir, bolehkah kalau saya mula azam baru pertengahan tahun (jangan ketawa bah..azam baru nda semestinya awal tahun jak KAN? hehehe..) untuk lebih serius menjaga muka.

balik nanti mau singgah Guardians. =)

PS: tapi bilang Ona, kalau muka kusam pun, dalaman cantik, nampak cantik juga diluar.. betul juga tu kan? =) eh tapi saya tidak mengaku cantik ah.Alhamdulillah, Allah bagi sempurna lah..

3 left comments..you?:

Nurul Says said...

hahahaha lucu bah..aku pki safi rania napa jg aku x perubahan muka tmbh berminyak lg ada hu hu hu..mungkin itu utk kulit kering..mcm kulit aku yg berminyak ni msh lg pki yg remaja punya sedihnya..sama azam kita ni tapi aku mau guna set timun safi..sbb adiku pakai glowing btl..jeles ii

FionaHafiz said...

nonnyyy,
aku bah kalau sudah seasonal breakout tu kan, aku pandai kestau laki aku yang physical beauty is not important. the skin is only the casing. nanti mau membelibeli skincare, lain lagi ulasan aku. susah kan pintar style begini. HAHAHAHAHA.

Nonny Atika said...

Aima,

aku punya mukak ni pun oily, so rasanya rania gold taboleh lah kan..entahlah.. aku semangat ni berkekalan ka tidak bahaha.. tapi set timun safi tu aku xpernah dengar.jujur ni..hahaha.. nanti aku survey :P

Ona,

hehehehe.. aku pun bah gitu.. klu malas bemekap, aku ckp xpyh begaya dpn org, dpn laki jak..(masalahnya dpn laki pun gituuu jg haha)
bila angin2 mau beli, bilang nanti kalau kusam2 jumpa org, laki malu bini bidak hahahaha

tp laki ku ni dia caras ja alasan2 tu semua hahahaha

Related Posts with Thumbnails
Words of Nonny Atika. Powered by Blogger.