Tuesday, March 20, 2012

SUPER BEAR AGAINST ATOPIC ECZEMA

 

BEAR

 

Salam. Wah ada lagi rupanya blog ni.HAHAHA #ketawasadis. Maaflah kalau ada yang sudi2 singgah tapi asal singgah, gini-gini juga rupanya.the last entry pun macam low quality habis.#nanges

Beginilah kalau sudah malas.mengaku sajalah bah kan malas.malas mau update blog bah maksud saya.kerja 8 to 5 (ok fine, dulu aku rajin update blog masa kerja kan.sekarang aku lebih rajin d ofis.#yalahtu hahaha). makin banyak kerja bah, honestly, so susahlah mau update2 ni. jujur ah, banyak bah mau di share.tapi bila sampai waktu, asyik terbengkalai tersadai dalam DRAFTS.Soon, it became stale news.bangas (read:basi).hahahaha.

Apalah yang saya merepek ni kan.

Bah.. Bismillah

Alisha sudah 4 bulan.syukurlah sihat. dia gain weight, perkembangan nampak macam selari dengan umur.cuma yang membimbangkan, ialah seperti yang disebut pada tajuk entry.

Ya . Atopic Eczema. Untuk lebih info, di sini & sini. Kesian kalau tengok gambar babies yang kena eczema. Ya Allah mudah-mudahan eczema Alisha tidak melarat.

Since Alisha 2 bulan lagi, saya pernah mengadu kan Alisha ada rashes. bila masuk 3 bulan, rashes tu macam bertukar rupa. I read and read (syukurlah ada Google ni kan) and found out Alisha is showing symptoms of atopic eczema. Ya Allah bila d Google Images, macam mau gugur jantung.

Macam-macam usaha di buat. Bila baca lagi kesan sampingan ubat-ubat untuk rawatan eczema yang mengandungi steroid is not good for babies, makin panik. (oh saya memang seorang mudah panik.mulalah ingat c Ona yang selalu mention dia unstable.aku ni sama spesis kali ah).

 

Bila saya cakap macam-macam,..bah, kami guna cara tradisional buat air mandian daun peria.surut sekejap tapi timbul balik. mandi air rebusan daun pokok melur, begitu juga. guna bedak Agnesia yang botol merah tu.tiada kesan malah  makin merengsa T_T. guna produk Shaklee Basic H, tapi dikhabarkan tidak sesuai untuk eczema sebab kulit makin mengering. (Tapi Basic H tu saya gunakan untuk cuci pakaian, alat mainan and semua syukurlah sesuai sebab redspot di kulit Alisha berkurangan.next entry saya cerita pasal Basic H insyaAllah).

Husband rajin belikan magazine Pa&Ma since ada Alisha. Disinilah saya terbaca mengenai Buds Organics Eczema Rescue Kit. Terus ke website, and found out ada pulak jual di Sunlight Pharmacy (farmasi ni ada 1B, Jalan Pantai, W/Karamunsing, CP. Buds Organics ni macam ada jual di Little Me juga). Mula-mula hampa sebab out of stock tapi finally husband berjaya beli. Syukurlah sekarang eczema Alisha semakin berkurangan. Mudah-mudahan hilang terus kan. Husband pun agree, kami akan beli set lengkap skincare Buds Organics untuk Alisha. Memandangkan my mom memang biasakan kami dengan produk Shaklee yang organik so using organic products is nothing new to me.

DSC00194

ni masa mula-mula T_T

 

DSC00195

lepas mandi air rebusan daun peria macam ada ok sikit

 

DSC00202

ada kesan rengsa sebab kena bedak Agnesia.

 

DSC00215

Oh ya.ni guna Gamat. noticed the inflammation?doktor cakap gamat has high source of steroid!erk..

 

DSC00216

Syukur Alhamdulilah. less than a week guna Buds Organics, ini hasilnya..

So, for mommies out there yang sedang mencari solution untuk masalah eczema anak, maybe boleh mencuba Buds Organics ni.

 

it’s also available online at babydash.com.my

 

BUDS

 

Toodles!

3 left comments..you?:

Nurul Says said...

bah keep on updating!!

Nonny Atika said...

insyaAllah =))

Siti Munirah said...

salam.

anak saya juga menghidap ekzema. skrg umur 2 tahun. gigih mencari solution utk cure this problem.

Related Posts with Thumbnails
Words of Nonny Atika. Powered by Blogger.