Wednesday, January 4, 2012

Bikin Pikiran


It is not a good day for me today. I whine a bit. then tiba2 rasa rugi pulak, sebab kan baru 4 hari di tahun 2012, sudah mau merungut2 segala. Sudah berusaha ni pujuk2 hati tidak merungut, butt i am only human. 

1. Alisha meragam lagi semalam. perut tidak kembung, dapat BM & FM accordingly tapi tidak mau tidur. I know she's sleepy sebab asyik gosok2 mata (ya baby yang sikit hari lagi masuk 2 bulan itu pandai gosok2 mata haha.ni belum saya cerita 'tricks' lain yang dia sudah start buat.hoho). puas si mama dodoikan. puas si bapa buaikan (sabah:ayun guna 'ayunan'.ya dengan wajah sedih saya terpaksa mengalah dan minta hubby belikan ayunan padahal rancangan awal tidak mau mengayun Alisha T_T).
last2, bawa masuk bilik my mum. magic, after 40 minutes of coaxing, Alisha tidur nyenyak. hebatnya ibu2 kita kan?thanks ibu.

2. sakit hati sebab cheque untuk gaji Disember 2011 baru clear hari ini. Orang lain sudah guna gaji untuk Disember buat bayar itu dan ini beli itu dan ini dan tambah wang simpanan, kita baru terkedek2 mau keluarkan dari bank. Wohoho, jangan cakap 'bagus juga bah lambat gaji, lambat habis'. Bikin hati panas itu kawan. Kita kan ada bil2 yang perlu dijelaskan. dan ADA DUE DATEnya.nah, kena denda lagi kita bulan ni.rugi!

3. Surat yang ditunggu-tunggu dari November dan terbawa ke Disember masih belum sampai. Tanya di sana sini, memang belum ada. I guess what we planned in 2011 needs some adjustments. Maklumlah, ada opsyen barulah katakan, so surat yang ditunggu kena effectlah. Biarlah, mungkin ada hikmah. Maybe there's a reason why i need to stay where i am at the moment. mudah-mudahan untuk kebaikan semua.

4. hati keberatan mau pegi kerja sebab tidak mau tinggalkan Alisha.ini memang kes berat. i know that heavy duties and workloads awaits at the office and i feel responsible on all of them, but my heart refues to think about preparing myself to go to work. deep down i feel Alisha needs my presents more than the office. but my other part tells me, that is me being selfish. i mother have to be selfish sometimes to protect her babies. but a WORKING mother must also know her responsibilities on other people who depend on her and pay her bills monthly.huk!

forgive me for the photoless entry, yet again. 

ps:people in FB (including mine!) are becoming more ridiculous than ever these days. i am THIS (showing the end bit of my jari telunjuk) to deactivating my account for good, tapi sayang sebab the reason why i have FB is to keep in touch with old friends and families. dilemma!

1 left comments..you?:

jas imran said...

fasa ni mmg mencabar gila nai... kna sabar ja cukup2 layan karenah baby... hehe... and the part yang kna kerja n tinggal baby mimang sadis amat kan... lagi sadis daripada kna berjauhan sma suami... **lap2 airmata.

Related Posts with Thumbnails
Words of Nonny Atika. Powered by Blogger.