Saturday, November 5, 2011

Assignment Dia Kena Baca Novel Ombak Rindu


song in background: Charice's Always You.


It's been awhile since I last received request to help someone complete their assignments. Bidang ini diceburi sudah bertahun jugalah. Seronok juga sebenarnya, apart from getting extra income, banyak benda baru yang kita belajar, especially when you are doing assignments yang belum pernah kita buat masa di Uni dulu.

This time, dapat tender buat assignment untuk subjek Pembangunan Sahsiah. Menarik, sebab saya memang minat dengan social studies sebenarnya. Topik to cover is about Teori Personaliti WajDiri dan perbincangan kritikal perlu menggunakan samada: 

Novel Ombak Rindu, Filem Laskar Pelangi, 
Personaliti JK Rowling atau filem Gifted Hands: The Ben Carson Story. 

Saya tefikir untuk buat Gifted Hands, tapi kena download movie tu (pernah tengok sekali ja, movie tu sangat inspirational) tapi entah kenapa, terpanggil untuk pilih Ombak Rindu. Then I realized, as a TESL student, selalunya materials untuk assignments menggunakan bahan² dari English literature, jarang berkesempatan mau guna bahan dari Malay literature. SO, I'd decided to do Ombak Rindu. (dulu kazen yang introduce novel ni, memang powerlah cerita dia. Nanti Disember ada movie version kan; Aaron Aziz, Maya Karin, Lisa Surihani.Nice!)

Now, kena cari bahan rujukan dan yang penting, kena cari semula buku Ombak Rindu. E-book ada ka? hihi

**interestingnya hari Sabtu kau nonny, buat assignment.Ha Ha.

0 left comments..you?:

Related Posts with Thumbnails
Words of Nonny Atika. Powered by Blogger.