Friday, July 22, 2011

Amaran Untuk Bot² Kecil:Jangan Jadi Mangsa Fesyen!

Fashion victims or Ensembly Challenged? Whichever you prefer,ok..

I know everyone wants to look good all the time (kalau boleh masa tidur pun mau nampak cute..haha, but I sincerely hope that no one with enough sanity to be given by God the grace to live in this planet to be a fashion victim. Sakit  bah mata kita menengok kalau mangsa fesyen ni berlegar² di depan mata kita kan? bagus lagi kau pakai simple tapi tidak memedihkan mata yang sudah sedia ada myopia ni..




Bah, mari kita muhasabah diri, are WE fashion victims or not (Nauzubillah..)

1. RAKUS MENCUBA FESYEN (tidak semestinya fesyen terkini yah..)

 Haaa.. ada ni yang sungguh rakus betul mau try semua fesyen yang ada tapi last² nampak macam orang tidak betul ja. Ok, contohlah kita tengok fesyen dalam majalah, cam smart ja kan, so kita pun tirulah habis²an. Confident keluar pegi public, tapi rupanya orang nampak kita macam pesakit kronik di wad jiwa




2. GELOJOH TIRU FESYEN ARTIS


kita sibuk tiru gaya rambut, dressing and macam² lagilah artis yang tengah hanget di pasaran.. tapi artis tu nampak edgy, kita nampak macam ...( isi tempat kosong ikut kata hati). boleh kita try, tapi jangan drastik.. ada sudah artis tempatan yang kena pangil dengan macam² nama sebab dia tiru fesyen cik umbrella-ella-ella tu kan..nah mangsa sudah tu namanya..



3. WALLET TINGGAL LALAT DEMI FESYEN

 nampak smart sikit, beli.. nampak org lain pakai smart, walapun mahal kita rembat.. sampai tidak sedar wallet tebal sebab resit & bil yang lupa dibayar (oops...). Ok, confident, the next day pakai pegi ofis/function/date/apa²lah.. ingatkan orang puji, tapi rupanya orang tengok atas bawah atas bawah sambil kerut kening.. itu bagus tu kalau dia tengok ja, kalau dia tegur direct, hah, nda kuyak ko sana jon..



Hei..berpada²lah bah kalau berfesyen tu.. jangan lah baju macam baju tidur pun mau di pakai pegi dinner? .. biarlah saya pakai baju kurung masa time uni lagi, asal masih nampak macam orang waras. (balik ni mau check wardrobe, mau let go kalau² ada items yang kurang seswai huhu...)

So,pernahkah kamu dengan tidak sengaja jadi mangsa fesyen?

0 left comments..you?:

Related Posts with Thumbnails
Words of Nonny Atika. Powered by Blogger.